21 November 2009

Projekt Kunang Kunang : Cat Baru (Siaran Tergendala)




Ekceli menda ni berlaku sebulan lepas.Malas nak tulis namun ari ni kena jugak tulis sebab sesuatu telah berlaku.

Kalau diikutkan,sudah hampir setahun aku pasang bodykit kereta aku dan sudah hampir setahun ianya bewarna hitam tanpa cat.Aku ada tanya beberapa kedai untuk cat bodykit kereta aku namun harganya mahal ditambah katanya susah untuk cat kaler kuning sebab banyak jenis kaler,takut kaler tak sama warna.Maka aku pun hold dulu projek ni sampai aku decide terus cat sebijik kereta.

So bila dah ada bajet sikit,aku mula la cari kedai yang berwibawa untuk cat kereta aku ni.Memacam tempat jugak aku tanya sampai aku terjumpa satu kedai 3S kat TTDI jaya,Shah Alam.Jumpa pon dalam iklan mudah.com.my.Kedai cat 3s ni banyak jugak keja mengecatnya.Mereka ada jugak wat kontrak cat/repair kereta kerajaan.Lepas jumpa tokei sembang sembang sikit,maka aku tinggal lah kereta aku disana.Seminggu jugak nak siap kereta ni

Kuning yang aku gunakan ialah kuning honda spoon berkod (Y44).Aku hanya cat bahagian luar memandangkan kekurangan bajet.Lagipun bukan nampak sangat bahagian dalam kecuali part dekat pintu nampak beza warna bila bukak pintu tuh.Semuanya berharga rm1200 didatangkan bersama 5tahun jaminan.

Ni gambar sepanjang proses .Dah nak siap dah ni.









Share:

0 Rangsangan: