09 November 2009

Pandangan Politik Saya


Dari kecil lagi aku dan aku pasti juga mereka mereka yang lain mesti selalu terdengar pak cik pakcik berborak tentang politik selain pak cik Amid (bukan nama sebenar ) yang hanya tahu berborak tentang siam dan wanita disana.Entah apa yang digila gilakannya.Cerita dari awal bukan main patriotik.Apa merdeka...Apa komunis.Tapi ending dah masuk cerita dangdut. Samada di gerai mahupun hotel terkemuka,subjek politik memang tidak dapat lari dari mulut mulut orang melayu.Bak kata pepatah,cina meniaga,melayu berpolitik...India?

Bagi aku,untuk naik menjadi pemimpin dimasa hadapan,seseorang itu perlu mempunyai rekod yang bersih dari berumur 12 tahun dan keatas.Diantara rakan rakan aku,bobo dapat dilihat mempunyai ciri ciri kempimpinan diktaktor yang tinggi sejak kecil lagi,namun dengan sejarah sejarah animal instinct nya,agak sukar untuk beliau menjadi ahli politik .
Pandangan aku pada parti parti politik di Malaysia pula ialah

UMNO - Parti Melayu untuk pemimpin Melayu
MCA - Parti Cina untuk orang orang Cina
MIC - Parti Orang India untuk Samy Vellu
PAS - Parti yang memperjuangkan Islam yang kelihatan tidak mampu memajukan negara
DAP - Parti campur untuk orang bukan Bumiputera
PKR - Parti bermajoritikan melayu untuk orang bukan Melayu.

Jadi siapakah yang patut aku undi di pilihan raya akan datang? Jikalau makcik Maimun bertanding di kawasan aku, boleh juga aku pangkah beliau.


Apa yang pasti,jikalau aku menjadi perdana menteri Malaysia,tanpa rasa ragu ragu aku akan melantik Syeikh Rusyidi Al-Ghafur sebagai Mufti Negara


Update 12/11/09




Baru aku perasan video ni dan aku tengok..
"maimun binti yusuf....parlimen terengganu...aaaa..P.....P....... *org bisik P36* aaa..P36..tok cadang nak buat sekolah kanak kanak,sekolah melayu,sekolah arab,sekolah agama dan sekolah inggeris..dan tuuu pejabat pejabat yang mana rosak kita baiki"

komen saya:-
Tok Maimun kelihatan lupa dibahagian parlimen mana beliau bertanding.Mungkin beliau turut bertanding untuk gabenor california,datuk bandar rome dan juga bandaraya bandaraya lain sehingga lupa mana satu.Selain itu tok Maimun seperti mempunyai sebuah kerajaan dikampungnya yang mampu menyalurkan dana yang besar untuk membina semua jenis sekolah.

Cemana ni,mak cik maimun pun macam dah takleh nak pakai ni...
Share:

3 Rangsangan:

kutu malam said...

hahhaha

hariz hussein said...

tepat bro...

Anep said...

ang pon masuk skali dlm golongan xda harapan jadi pemimpin..byk rahsia bermacam warna..haha