08 December 2009

Pagi Yang Gelap

Pukul 6.30am tetiba terjaga,termenung seketika dan lelap semula.

Pukul 8.30 bangun ,Presentation bermula pada pukul 9,gelabah2,mandi dan amik keputusan naik moto untuk elak jam.

On the way teringat dompet tak bawak,minyak motor dah merah,dalam hati dah tak berapa sedap.Rasanya macam hari yang malang.

1km dari MMU,aku bawak dikiri jalan rileks2 takut minyak habis,sampai satu simpang proton saga depa aku terus bagi signal dan belok ke kiri 1saat kemudian,aku hon dan....takda suspen sangat,berdasarkan pengalaman 7kali lepas(serius dah 7kali aku jatuh motor),macam biasa dalam hati "nak jatuh dah ni" dan seterusnya melayang dan terseret ditengah jalan kira kira 5meter.

Perghh..sebijik macam motogp.Bezanya motogp pakai suit tebal tapi aku pakai tshirt.Kereta saga yang dinaiki 3orang lelaki cina bekerja kontrak berhenti.Lepas sembang sembang sikit,mereka pun membawa aku ke klinik berdekatan.Sumpah ni rekod pencucian paling sedap aku penah rasa sepanjang bergelumang dengan bidang ini.Nurse india dan doktor india tuh agak lembut rawatannya sehingga aku hampir terlena.Berbeza sama sekali dengan hospital kerajaan.Macam neraka.

Cina langgar aku seorang Melayu dan dirawat Doktor India.Memang eksiden ini berciri cirikan 1Malaysia.Lepas dapat MC ,aku suh brader2 tuh antar aku balik rumah.Mana boleh nak present dengan tangan terkulai dan baju rabak.Dapat la pampasan rm170 termasuk kos ubat ubatan.Aku takda la nak marah sangat,menda nak jadi.Lagipun hari hari malang aku dah lama bermula.Dalam hidup kita kekadang akan dihidangkan dengan pelbagai masalah dan kita harus jalan kedepan melaluinya dan bukan mengelak darinya.

1st time taip menggunakan tangan kiri sepenuhnya.
Share:

0 Rangsangan: