31 December 2009

Char Ketam

Akhirnya tercapai jugak hajat aku untuk pekena char ketam ni.Terletak di taman kemajuan,kedai dia hujung sekali berbumbung biru.Dekat depan rumah corner lot yang dibuat kedai makan.
Selain menjual char ketam,kedai char ni turut menjual char normal iaitu dengan udang namun disini terdapat 3 kasta udang yang boleh dipilih dan setiap kasta berlainan harga.Selain itu,pelanggan boleh juga mengkoleberasikan ketam bersama udang dengan harga permulaan rm10 dan keatas.

Namun jika dibandingkan char ketam dengan char udang,koteaw didalam char udang mempunyai kuantiti yang lebih.Dari segi kelazatannya,aku boleh katakan ia agak sedap dan agak berminyak.Rasa dan rupanya hampir sama dengan char batu 2 dizaman kegemilangannya.Jikalau dimasukkan didalam ranking,aku akan letakkan ditangga ke 4.

Bagi ketam pula,aku rasa char koteaw memang telah kena dicipta tuhan untuk digandingkan bersama udang kerana rasa ketam itu hanya sipi sipi saja .Oleh itu aku tetap memilih char KWSP sebagai peberet buat masa skrg .
Share:

0 Rangsangan: