25 December 2009

Journey To The North : Cuti Cuti Semesta

Cuti Cuti Semesta menyajikan seribu satu keriangan kepada umat MMU.Bukan sahaja dapat merehatkan minda yang dah memang selalu berehat ni,tetapi juga masa untuk pulang ke tanah tumpah.Kali ni aku pulang seorang diri menyusuri liku liku lebuhraya untuk sampai ke utara .Memula nak balik dengan flight,tapi memandangkan kereta aku tiada hantu raya mahupun toyol jaga untuk panaskan enjin,maka big boss memberi arahan agar pulang dengan kereta.Aku memang suka sangat drive jauh jauh ni.Bak kata pepatah,jauh perjalanan,luas pemandangan.

Memandangkan bertembung dengan musim perayaan,aku mengambil langkah pintar dengan merancang untuk bertolak pada pukul 3 pagi.Bak kata pepatah,kalau dah melayu itu,melayu juga,pukul 4.3o am baru aku bangun.Dah rugi 100KM dari perancangan namun aku kentalkan semangat.Lepas mandi dan siap cincai cincai,aku bertolak pada pukul 6 am.Perjalanan lancar sekali,cuma sekali sekala lori lori celaka tukar lorong time orang tengah laju.

Perjalanan amat lancar,tiada kesan kesan kamera perangkap had laju.Sungguh indah melihat matahari terbit di celah celah bukit .Tapi keindahan itu semua tidak berkekalan kata ustaz.Ya.Memang benar.10.10am,lokasi Jitra.Bak kata pepatah,sepandai pandai rusyidi whillie,akhirnya jatuh ke tanah jua.

"Encik boleh jelaskan di mana mana balai ok "
"ok (sayup sayup )


Pengajaran yang aku dapat hari ni ,kalau aku jadi menteri fasola di Malaysia,aku akan arahkan pihak polis menyaman semua pemandu tanpa mengira kesalahan dilakukan atau tidak, kerana ia secara automatik memperlahankan pemanduan pemandu yang tiada mood.
Share:

0 Rangsangan: