16 April 2009

Pantas Dan Garang 4

Sudahkah anda menonton filem ini?bagi mereka yang berminat dengan scene scene kereta ni,mesti tidak akan melepaskan peluang menonton filem ini dan aku merupakan salah sorang yang tak terkecuali.Overall,aku rasa filem ni merupakan sekuel Fast n Furious yang paling tak best jika dibandingkan dengan sebelumnya.Pertama sekali aku tak suka kerana filem ni banyak memaparkan old school muscle car US,aku kurang berminat dengan kereta muscle car klasik ni sebab aku nampak macam kereta Datsun sahaja.Mungkin ramai yang bercanggah pendapat dengan aku tetapi aku lebih cenderung kepada kereta jepun yang lebih stylish tetapi tak dinafikan juga,aku suka Muscle car zaman moden yang cantik menarik belaka dan kelihatan mantap.

Kedua,jalan cerita filem ni agak sikit merapu dan tak ada logika kerana Encik encik Polis kelihatan begitu rileks dengan aktiviti aktiviti lumba haram ni.Dari segi ranking,aku kelaskan filem ni seperti dibawah dari segi terbaik hingga tak best bagi siri fast & furious.

1. Fast n Furious : Tokyo Drift (ni memang best sampai aku rasa nak drift aja honda tua ijad)
2. Fast n Furious
3. 2 Fast 2Furious
4. Fast n Furious 4

Malas nak bising bising lagik,aku nak sertakan sedikit info tentang GTR r34 biru yang diguna pakai dalam filem terbaru ni.





Spec-
'07 Kaizo GT-R
"The hero car"
Name: Daryl Alison
Age: 43
Hometown: Torrance, CA
Occupation: Owner, Justdriven.Com
Hobbies: Vehicle Restoration, Track Karting, Collecting
Build Time: Five Months
Feedback: Madd417@Aol.Com
Quote: "It's not a Skyline; it's a kaizo. It's still all Nissan, but it's a kaizo."

Output: N/A

Engine: Nismo NE-1 exhaust; Turbonetics front-mount intercooler and plumbing


Drivetrain: Stock

Suspension: Nismo lowering springs; custom roll cage; ARC titanium strut tower bar

Wheels/Tires: 19x11 Volk Racing RE30 wheels; Continental tires

Brakes: Rotora big brake conversion, front and rear

Exterior: Nismo Version II front bumper, side skirts; Sunline Auto carbon fiber hood

Interior: Rear seat delete; Momo steering wheel; Nismo V-Spec Nur pedals; custom heads-up display for dash-mounted PC; MFD Xenarc gauges; Sony head unit.

Fakta:-
  • Semuanya ada 7 bijik kereta skyline kaizo ni
  • Dalam 7 bijik,6 musnah time pengembaraan majoriti time scene race dengan vin diesel tuh
  • Semua 6 bijik yang musnah ni merupakan jenis skyline Er34 N/A RWD GT-Ts dan bukannya versi GTR .Cuma telah diconvertkan bodykit nya agar kelihatan seperti GTR.
  • Direktor filem ni dan pelakon watak polis underground,paul walker berkeras mahu ia kelihatan solid dan simple tanpa corak entah hapa² walaupun dibantah produser
  • Skyline GTR biru ini dibeli dari Japan dan tidak disponsor seperti Subaru Impreza hitam
Share:

2 Rangsangan:

FixX CPS said...

huhuhuh sama gak utk model BMW M5 (E39)colour kuning dlm scene tu...actually bukan ori M5 tapi adalah sebuah model 540i biasa yg diconvert ke M5 dr segi bodykit n side fender grill..save skit budget production.. :-)

Anep said...

ekeke..abg BM dh bersuara