13 April 2009

Malaysian Rally Championship :Round 1 - Cyberjaya, Selangor

On the way pulang ke rumah selepas seharian ke kelas,aku terpandang kawasan lapang berlumpur yang dipenuhi pita pita keselamatan dihadapan Neo cyber.Aku memula ingat mungkin itu adalah test vanue untuk test drive kereta offroad BMW ke hapa memandangkan lokasi office BMW yang berdekatan.Namun,tanggapan aku meleset sama sekali kerana itu merupakan leg 2 untuk kejohanan malaysian rally championshio pusingan 1 bagi tahun 2009.Selama ni jika mahu menonton pertandingan rally memang memerlukan luck yang tinggi untuk menemukan cuti semester aku dengan pusingan di Kangar ,Perlis serentak namun sekarang sudah boleh ditonton di cyberjaya sahaja.Namun luck aku dengan rally masih belum agak baik kerana aku telah membuat temujanji dengan member2 lama di MMU melaka memandangkan hampir setahun aku telah meninggalkan mereka.Oleh itu aku hanya mampu menonton sepintas lalu sesi menyesuaikan diri pemandu dengan laluan .Sangap memang sangap,tapi member2 punya pasal ,tak kisah la.




Final Results Top 5 AAM Malaysian Rally Championship:Cyberjaya

Driver

Car

Total Time

1.Mike Ariokiasamy Ratnam

Wayne Cheah

Proton Wira

00:54:15

2.Jamaluddin Tukimin

Rozita Tukimin

Proton Satria

00:54:20

3.Amir Ahmad

Azhan Arshad

Proton Satria

00:55:43

4.Muhammad Rafiq Udhaya

Sean F. Gregory

Proton Satria Neo

0:56:44

5.Faidzal Alang

Hazwan Fauzi

Proton Satria

00:58:01



Apa cer evo kena cicir dengan satria ??

Share:

0 Rangsangan: