15 April 2009

Cemana kira ni?




aku penah tengok pope sembahyang sekali dengan orang Islam dalam masjid,tapi sami sembahyang dalam masjid tak penah nampak lagi atau mungkinkah mereka ini musafir yang tidak mempunyai baju persalinan bersih untuk menunaikan sembahyang lalu mengenakan kain sapra masjid? atau mungkinkah mereka mengamalkan fahaman syiah hadhari ?
Teringat aku satu kejadian time sembahyang di masjid berdekatan rumah aku.Entah macam mana petang tuh tok imam boleh pulak tertinggal kopiah,beliau berkeras ingin memakai kopiah sebelum mengimamkan sembahyang.Akibat tiada kopiah spare dimasjid,tok imam terus mengimamkan sembahyang dengan mengenakan 'anak telekung' pompuan ala² snow cap.Sepanjang sembahyang,aku dapat dengar pelbagai bunyi-bunyian dibarisan makmum dan pada hari itu aku kompom yang 99% makmum pulang tanpa sebarang pahala.
Credit:Ohbulan!

Share:

0 Rangsangan: