21 July 2009

Perginya Seorang Angkasawan

Kata ibu ,biar ibu tak mampu nak kecapi sesuatu janji ibu dapat lihat anak sendiri kecapi impian ibu sudah cukup bagus.Begitu juga bagi aku.Kalau aku tak mampu nak lakukan sesuatu,dapat membantu seseorang menuju ke arah cita cita aku sudah cukup untuk mebuatkan aku hepi.Kecil kecil dahulu,aku pernah menanam minat untuk meneroka bintang bintang,menjejak kaki ke bulan,keluar dari orbit bumi.Benda pertama yang aku mahu lakukan jika mampu ke luar orbit ialah kencing sambil baring.Impian aku ini semakin subur semenjak ustazah bercerita tentang dunia sewaktu kiamat.Didalam minda aku ketika itu "bestkan jadi orang kaya,bila kiamat nanti boleh naik roket keluar bumi" .

Tetapi sekarang,impian semakin tipis.Bajet bajet 18biji sukhoi tuh nak reput dalam 30tahun lagi dan sewaktu kerajaan mahu membeli sukhoi baru,aku rasa kudrat aku dah lemah nak saing saing jadi angkasawan ke 2 negara walaupun persaingan agak kurang sengit memandangkan anak muda banyak syahid di jalan raya takpun berakhir di pusat serenti.Memandangkan aku mungkin tak mampu mencapai impian aku itu,maka aku hanya mampu mendorong Tengku Man (bukan nama sebenar ) untuk menggapai bintang dan terbang bebas di angkasa raya.Tengku Man betul betul bersungguh sungguh untuk melakukannya walaupun aku agak musykil dengan kemampuan mesin buatan China ini.Namun demi keseinambungan ilmu Sains,Tengku Man tetap bertegas dengan keputusannya.

Katanya kepada aku sebelum berlepas " nip,aku tak kisah mati demi sesuatu yang aku minat,so ang jangan risau ". Maka dengan hati yang berat,aku terpaksa melepas Tengku Man mengejar cita citanya.

gambar arkib: Tengku Man sebelum berlepas.Keceriaan jelas terpancar diwajahnya

Namun


Tengku Man pulang ke bumi setelah mengelilingi orbit 7 Kali namun tidak bernyawa lagi.

Setelah diberi CPR dan beberapa das kejutan eletrik didada,tengku man disahkan meninggal dunia oleh Doktor bertugas.Beliau mati sebagai hero walaupun tidak sempat mendapat gelaran Datuk R.I.P Tengku Man
Share:

2 Rangsangan:

bobo said...

Oit mat anip aku report WWF. Animal abuse hahaha.. hang takdak k gambaq kita kecik2 dulu?

Anep said...

konsep dia sama la dengan bdk bio bedah katak dulu..hang kena paham
ini semua demi sainns bo..sainnss..
aku rasa semua gambaq hang aku dh bakaq sejak tak bayak 50sen aku kcik2 dlu