20 August 2009

Sehari Yang Tidak Produktif

Manusia,bila sudah terbiasa,sugguh sukar untuk berubah.Sama seperti aku.Kelmarin ada kompang kejutkan,hari ini tanpa paluan kompang mahupun rebana,tidur aku semakin menjadi jadi sehingga membawa ke pukui 1 lebih.Kelas pukul 12 aku buat secara online sahaja dari alam mimpi.Sungguh sukar pelajaran hari ini.Kelas seterusnya pukul 2 petang,jadi aku pun mandi mandi serba sedikit.Bagi nampak fresh sudah memadai.Masuk kelas,nganga.Sembang kiri,sembang kanan.Pergi depan.Pergi belakang.Kelas tamat pukul 4.Pulang.

Sampai rumah,tak lapar lagi,tapi rasa nak makan.Aneh.Goreng sana.Goreng sini.Makan sambil layan cerita bersiri.Dah makan,kenyang,hati riang,mata mula mengantuk.Baring sekejap,rehatkan badan.Alih2 terjaga sudah pukul 6.40 petang.Bangun,jalan keluar kedai,beli air bekarbonat sambil tengok tv dirumah.Pukul 8,siap-siap mandi dengan gelabah.Pakai baju,spray2 sikit.Cabut sebab mak dan kakak aku dah nak smpai cyber.Ke cyber,singgah hostel sambil tunggu adik aku turun.Sambil menunggu,lepak tempat makan.usha kiri usha kanan.Bertegur sapa sikit sikit.Senyum sana sini.Ada juga orang pandang aku.Tapi semacam.

Adik aku turun,mak dan kakak aku dah sampai,tinggal kereta,Hop in orang putih cakap ke kereta kakak aku.Lalu menuju Putrajaya.Mereka datang dari Perlis dengan niat membeli belah sempena raya.Malam saja datang ajak berkhelah di Putrajaya.Sambil duduk bukak tuppaware,kakak aku menyapa "awat baju ang semacam,terbalik".Confirm lepas ni lepak hostel sambil mengenakan topeng dibawah






Share:

0 Rangsangan: