18 August 2009

District-9


Lepas terbaca yang filem District 9 ni mencatatkan kutipan sebanyak rm131 juta dalam masa seminggu mengalahkan filem yang aku dengar katanya best,Gi Joe : The Rise Of Cobra Rm80 Juta ,aku tertanya tanya tentang taste penduduk bumi.Filem District 9 ni mengisahkan tentang alien yang tersadai dibumi selepas kapal angkasa mereka gagal berfungsi mungkin akibat tidak diservis mengikut jadual.Selepas diselamatkan.pihak manusia memberi mereka kawasan penempatan tersendiri namun mereka bebas ke bandar bandar manusia.Ini menyebabkan sentiasa berlaku kofantrasi diantara dua dua pihak.

Secara kasar bagi aku,filem ni nampak berbajet murah dah dilakonkan oleh pelakon yang kurang terkenal.Permulaan cerita yang agak bosan dengan imej video camera dan liputan tv memanjang.Jalan cerita pulak kurang menarik,aksi aksi kurang menarik yang menarik bagi aku hanyalah Toyota Hilux yang dimake up ala-security car pihak MNU.Aku pun tak dengar filem ni ada promosi besar,yang tahu tetiba ada poster aja kat GSC tuh.Aku tengok pon kes dah tak da cerita sangat dah.Overall,aku bagi 5 bintang aja daripada 10 dan nasihatkan tak payah la tengok.


Share:

0 Rangsangan: