25 September 2014

Movie Review Ringkas #1

Sebelum ni aku bukanlah kaki wayang mahupun movie sangat. Namun sebagai penuntut MMU, agak sukar untuk tidak menjadi peminat movie memandangkan terdapat laman torrent local network yang tersedia untuk student berkongsi filem. Kalau di Melaka dulu bukan setakat movie biasa-biasa, yang "luar biasa" pun dikongsi sama. Yang kelakornyee bebudak dapat detect ip rumah warden tengah muat turun movie "luar biasa" terbabit.Ngeh3.

Genre movie yang aku layan lebih kepada cerita based on true story, dokumentari, aksi,komedi dan kekadang layan jugak genre romance habuan asah skill.Haha. Cerita Melayu sori cakap aku memang kurang sangat-sangat layan kerana susah nak dapat jalan cerita yang berkualiti kecuali cerita-cerita arahan Mamat Khalid.

Sebagai weekend husband, weekdays bujang, pada waktu malam kalau tiada apa-apa plan, aku akan duduk dirumah menonton movie. Movie pulak bukanlah yang latest sebab selalunya movie yang latest aku akan tonton di wayang. Lebih berbaloi tengok kat skrin besar. Semua movie aku download berdasarkan carian tajuk random atau yang related di IMDB.

Disini aku nak senaraikan sedikit movie-movie yang aku layan baru-baru ni. Selalunya dalam seminggu lebih kurang tiga movie aku layan. Disebabkan George Clooney merupakan antara aktor peberet aku, maka banyak movie nya yang aku download dan tonton baru-baru ni.


My Rating : 7/10
Filem ni mengenai bidang pekerjaan yang jarang orang tahu wujud. Kebanyakan masa beliau dihabiskan diatas pesawat. Menarik untuk ditonton sebab aku yang seminggu atau dua minggu sekali fly ke KL pun dah terasa muak dan penat, tetambah kehidupan watak utama ni yang hari-hari.

My Rating : 6/10
Cerita bersifat kekeluargaan dimana si bapa cuba rapat dengan anak-anak setelah ex-wifenya meninggal. Boleh la sekali sekala layan cerita macam ni walaupun aku bukan seorang bapa. Atleast dapat memahami macam mana perasaan anak-anak yang dibesarkan oleh single parent.

My Rating : 7/10
Zaman sekarang semua orang nak join politik. Dari politik amatur hinggalah menjadi ahli politik merangkap pemimpin. Filem ni berkisar tentang usaha melobi dalam menjadi Presiden US. Sebenarnya dimana-mana pun macam ni lah dibelakang tabir. Boleh la serba sedikit membuka mata kita akan kekejian sesetengah ahli politik yang kononnya suci jekk dalam Tv.

My Rating : 2/10
Serius aku tak paham langsung motif yang nak disampaikan dalam cerita ni. Aku cuba fokus sefokusnya namun makin lama makin tak paham. Hampas.

My Rating : 3/10
Satu lagi cerita hampas yang aku tonton. Rating di IMDB tinggi dan cerita pulak bergenre komedi jadi tampak menarik bagi aku. Namun lepas tonton, aku tak gelak langsung. Bagi aku setiap orang ada perspektif tersendiri tentang komedi dan komedi jenis ni tak masuk dengan jiwa aku.

My Rating :  3/10
Cerita ni pon aku tak paham. Entah apa yang nak disampaikan.



Share:

0 Rangsangan: