31 December 2012

Selamat Tinggal 2012

Sedar tak sedar, masa berlalu. Bila cuba dikenang balik 2012 aku, agak tak produktif. Tamat semester terakhir di MMU November 2011 dan sekarang hampir setahun setelah habis belajar, still...nothing achieved. But dari sudut perspektif berbeza, masa mendewasakan kita.Sedikit demi sedikit pengalaman baru aku kutip.

Antara kenangan manis bagi aku untuk tahun 2012, backpacking ke Bangkok bersama ex-school aku,mate Imir dan Lan. Mereka dah plan berbulan bulan dan kebetulan satu malam kira-kira 3-4 minggu sebelum nak bertolak aku terdengar mereka berborak. Terus aku angkat tangan nak join.First time merasa naik train seumur hidup aku time trip ni dan sekali harung terus hampir 20Jam. Tapi trip 4hari 3malam ni terasa amat sekejap bagi aku. But no worry, 2013 aku plan nak revisit Bangkok dan harung siem Reap Cambodia sekali.Semoga berjalan lancar.

Selain tuh, pengalaman bermakna bagi aku adalah convocation day aku.Setelah hampir 5 tahun struggle, akhirnya mendapat segulung ijazah. Bila dikenang balik masa mula-mula masuk MMU sampai tamat, terlalu banyak pengalaman pahit manis yang aku lalui dan kalau mampu diulang masa, aku harap nak perbaiki segala kekurangan waktu period ni.Sebab aku rasa banyak benda aku tak full fill sewaktu menjalani life sebagai Student U. Dan pengalaman sepanjang period ni banyak membentuk personaliti dan cara berfikir aku sekarang dan mungkin untuk selamanya.

Banyak lagi benda nak dikenang sebenarnya, tapi memandangkan rakan shisha aku dah on the way untuk sesi NEw YEar Eve malam ni, maka banyak ni sahaja mampu nak tulis.Semoga 2013 menjanjikan kehidupan yang lebih baik untuk alam semesta.

Rumusan Pencapaian aku sepanjang 2012

  1. First time naik train
  2. Degree Convocation setelah sekian lama
  3. First time karaoke feat. Anwar "Sarip"  Mahmod 
  4. First time bancuh shisha sendiri



Share:

0 Rangsangan: