Redah 2.0 : Indonesia ( Aceh - Medan - Jakarta - Bandung - Yogyakarta ) Day 9

Sunday, June 19, 2016

Hari ini hari ke 2 aku di Kota Bandung dan juga merupakan hari ke 9 aku berada di Indonesia. Pagi ni aku bersarapan dengan budak-budak Bali yang turut menginap disini.Semalam diaorang check ini. Katanya diaorang menyewa mobil untuk melawat Tangkuban Perahu. Teringin gak nak join tapi kerana aku tengok diorang 5 orang macam dah muat satu mobil maka aku segan lak nak mintak join.

Kalau dibaca dalam laman web perlancongan ke Bandung banyaklah yang suggest pergi Tangkuban Perahu dan Kawah Putih tapi aku tak berapa nak "Into" sangat dengan tourist attraction cenggitu sebab bagi aku dah nama tourist attraction kawasan tuh mesti sesak dan juga menjadi lubuk scammer tempatan. Bukan nak takutkan, cuma aku malas sama. Perjalanan Redah aku ni pun lebih kepada melihat budaya tempatan dan merasa masakan merela selain ikut suka mood aku nak meredah mana.

Hari ke-2 aku tiada plan melainkan terus memuter jalan kaki sesorang melihat sekitar pekan Bandung. Yang penting aku nak beli kek lapis lagenda, Kartika Sari buat buah tangan pada orang kampung dan beli tiket train untuk ke Yogyakarta esok.

Nasi Goreng Gila ???
Hasil selepas makan...haha
Selain trendy dari segi fashion, orang Bandung juga mempunya taste yang menarik dari segi modifikasi kenderaan. 

Parking bertingkat, dah macam dekat Jepun
Sejauh mata memandang kayaknya
Tiket train aku beli di Kiosk dalam Indomart aja. Yang hangin brader depan aku ni lama sungguh ambil masa nak beli tiket. Memilih seat sangat.
Masuk shopping dekat Factory outlet lak. Memang murah. Btw. Gambar ni aku tangkap sebab ada port untuk lelaki duduk menunggu pompuan shopping. 
Angin tayar motor pon boleh dijual disini
Street dinner. Depan universiti apa ntah dalam pekan Bandung ni.
Memang capek gila aku hari ni menapak dari siang sampai malam. Balik hostel aku terus tidur sebab esok tiket train aku ke Yogyakarta pada awal pagi. Aku bab bangun pagi ni memang lemah sikit jadi lebih afdal aku tidur awal beserta alarm clock yang ntah berapa banyak aku set dekat telepon.

You Might Also Like

0 Rangsangan

Flickr Images